Daling reclame-inkomsten door coronacrisis nadeel € 29.000 (Incidenteel)
De coronacrisis is ook voelbaar bij de exploitanten van reclame. In de gemeente Uithoorn is reclame aanwezig aan lichtmasten, in bushokjes en op de drie infozuilen. De exploitanten hiervan, respectievelijk NPB Media, JCDecaux en Infozuil Nederland, hebben aangegeven dat er een daling is van de inkomsten.
Voor de lichtmastreclame lijken de gevolgen vooralsnog mee te vallen, maar voor de reclames in de bushokjes en op de infozuilen lopen de inkomsten sterk terug.
Voor de drie reclameconcessies zijn de inkomsten in het totaal ca. € 58.000 per jaar. Ervan uitgaande dat het door de crisis niet redelijk en billijk is om de volledige bedragen te factureren, zal rekening gehouden moeten worden met de helft aan inkomsten voor 2020. Eind 2020/begin 2021 kan worden ingeschat of de coronacrisis gevolgen heeft voor de exploitatie van de reclames in 2021.